Wilde al heel lang een wat grotere drone dan een Hubsan X4.
Gisteravond de knoop doorgehakt en op banggood wat onderdelen besteld om een FPV racing drone te gaan bouwen.
Als basis heb ik gekozen voor een TransTec Frog Lite frame:

Verder op basis van diverse builds op internet de rest van de drone samengesteld.
Aangezien ik een complete beginner ben op dit gebied zal het voor mij ook een leerproces zijn van hoe ik alles moet bouwen, aansluiten en configureren.
Ik verwacht ook niet dat ik binnen nu en een week of 2 alles helemaal vliegend heb.
Alles van onderstaande lijst heb ik al besteld en verwacht ik binnen nu en 2 weken.
Op Flight Controller, FPV camera en FPV zender na aangezien deze eind van de maand weer op voorraad komen.
LiPo's komen als ik alles gebouwd heb.
Enkel daarna nog de complete FPV bril nodig, maar omdat een goede niet goedkoop is kan ik daar even voor doorsparen terwijl ik de drone zelf bouw en configureer.
- Frame: TransTEC Frog Lite 218mm Carbon Fiber 4mm Arm X Frame DIY Frame Kit RC Drone FPV Racing Multi Rotor
- Flight Controller: Matek BetaFlight F405-CTR Flight Controller Built-in PDB+Matek 5.8G Video Transmitter VTX-HV
- ESC: Anniversary Special Edition Racerstar REV35 35A BLheli_S 3-6S 4 In 1 ESC Built-in Current Sensor
- Motoren: Racerstar Racing Edition 2205 BR2205 2300KV 2-4S Brushless Motor
- Propellers: Racerstar V2 5042 5x4.2x3 3 Blade Propeller 5.0mm Mounting Hole
- LiPo:Turnigy Graphene 1300mAh 4S 65C Lipo Pack w/XT60
- FPV Camera: RunCam Eagle 2 Pro Global
- FPV Antenne: DYS FPV 5.8G Antenna 4dBi Mushroom Antenna RHCP TX RX SMA RP-SMA Male
- Zender: High Quality FrSky Taranis X9D Plus SE 2.4G 16CH Transmitter SPECIAL EDITION
- Ontvanger: FrSky XSR 2.4GHz 16CH ACCST Receiver Board S-Bus CPPM Output Support X9D X9E X9DP X12S X Series