Het Amerikaanse merk Dumas is In Europa niet zo bekend maar ze maken wel hele mooie bouwdozen
Hier alvast een filmpje van mijn Chris Craft, zet het geluid maar hard!
https://www.youtube.com/watch?v=piTtGkA8OfQ&
Hier en daar heb ik nog wel wat foto's van de bouw en overige informatie volgt later.
Geniet (als je van boten houdt)
1940 CHRIS-CRAFT BARREL BACK
- Alex
- Donateur
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:22
- Locatie: Oegstgeest
- x 6
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
Re: 1940 CHRIS-CRAFT BARREL BACK
Erg gaaf ,het merk dumas ken ik nog van de jaren 90 waar ik vollop met rc speedboten bezig was.
Ik had van dumas de hortshot sprint abs.
Met een 3,5 cc K&B outboard motor.
Wat een kanon,ging rond de 85 kph.
En haaks de bocht om.
Mooie boot btw en wat een gaaf filmpje ook.
Verstuurd vanaf mijn BV7000 PRO met Tapatalk
Ik had van dumas de hortshot sprint abs.
Met een 3,5 cc K&B outboard motor.
Wat een kanon,ging rond de 85 kph.
En haaks de bocht om.
Mooie boot btw en wat een gaaf filmpje ook.
Verstuurd vanaf mijn BV7000 PRO met Tapatalk
- Gert-Jan
- Donateur
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
- Locatie: Swifterbant
- x 1 x 21
- Gegeven waarderingen: 154 keren
- Ontvangen waarderingen: 162 keren
Re: 1940 CHRIS-CRAFT BARREL BACK
Bedankt Alex, ja nu je het zegt, de Hotshot was wel een hele bekende van hun.
Printjunkie
- Gert-Jan
- Donateur
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
- Locatie: Swifterbant
- x 1 x 21
- Gegeven waarderingen: 154 keren
- Ontvangen waarderingen: 162 keren
Re: 1940 CHRIS-CRAFT BARREL BACK
Nog wat oude foto's.
De boot bestaat uit houten spanten waarover kunststof platen worden geplakt. Over deze kunststof laag moet het mahonie geplakt worden. Bijna alles is geplakt met dikke secondenlijm. Het dek is een puzzel, ieder stukje moet je afzonderlijk inpassen en op maat maken. Ik heb weken lang met een combinatie van secondenlijm en mahonie op mijn vingertoppen rondgelopen en zat er regelmatig aan vast geplakt
Na het mahonie kwam een matje glasweefsel en drie lagen epoxy. Tussen de lagen veel schuren en ervoor zorgen dat de hobbels en kuilen verdwenen.
Na de epoxy geloof ik iets van 13 laklagen totdat ik tevreden was (geen stof, druipers, insecten, enz.)
De stickers zitten op epoxy laag 1 en worden door de rest afgedekt.
Het dashboard bestaat uit de stickers uit de kit en ringen gesneden uit aluminium buis en zijn gevuld met epoxy. (de eerstvolgende krijgt ook verlichting)
De boot bestaat uit houten spanten waarover kunststof platen worden geplakt. Over deze kunststof laag moet het mahonie geplakt worden. Bijna alles is geplakt met dikke secondenlijm. Het dek is een puzzel, ieder stukje moet je afzonderlijk inpassen en op maat maken. Ik heb weken lang met een combinatie van secondenlijm en mahonie op mijn vingertoppen rondgelopen en zat er regelmatig aan vast geplakt
Na het mahonie kwam een matje glasweefsel en drie lagen epoxy. Tussen de lagen veel schuren en ervoor zorgen dat de hobbels en kuilen verdwenen.
Na de epoxy geloof ik iets van 13 laklagen totdat ik tevreden was (geen stof, druipers, insecten, enz.)
De stickers zitten op epoxy laag 1 en worden door de rest afgedekt.
Het dashboard bestaat uit de stickers uit de kit en ringen gesneden uit aluminium buis en zijn gevuld met epoxy. (de eerstvolgende krijgt ook verlichting)
Printjunkie
-
- Donateur
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
- x 18
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 33 keren
- Gert-Jan
- Donateur
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
- Locatie: Swifterbant
- x 1 x 21
- Gegeven waarderingen: 154 keren
- Ontvangen waarderingen: 162 keren
Re: 1940 CHRIS-CRAFT BARREL BACK
Dek en kont.
Die dikke uitlaat zit er niet voor niets, ik gebruik het als koelwater uitlaat voor de koeling van motor en regelaar. De pick-up zit recht achter de schroef.
De motor is een NTM Prop Drive Series 35-36A 1800Kv brushless outrunner. In de video vaar ik op een 2s lipo maar met 3s gaat het ook prima alleen te hard voor schaal vaarbeeld. De schroef is eigenlijk een hydro (oppervlakte) schroef maar de boot vaart er prima mee.
Die dikke uitlaat zit er niet voor niets, ik gebruik het als koelwater uitlaat voor de koeling van motor en regelaar. De pick-up zit recht achter de schroef.
De motor is een NTM Prop Drive Series 35-36A 1800Kv brushless outrunner. In de video vaar ik op een 2s lipo maar met 3s gaat het ook prima alleen te hard voor schaal vaarbeeld. De schroef is eigenlijk een hydro (oppervlakte) schroef maar de boot vaart er prima mee.
Printjunkie
- Alex
- Donateur
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:22
- Locatie: Oegstgeest
- x 6
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
Re: 1940 CHRIS-CRAFT BARREL BACK
Echt een heel mooie bouwdoos ook.
Het is echt een plaatje geworden.
Het geluid en vaarbeeld is ook echt super schaalgetrouw.
Verstuurd vanaf mijn BV7000 PRO met Tapatalk
Het is echt een plaatje geworden.
Het geluid en vaarbeeld is ook echt super schaalgetrouw.
Verstuurd vanaf mijn BV7000 PRO met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten