Intussen is deze build weer een aantal stappen verder.
De originele dunne aandrijfas hierboven is ook geupgrade naar een vergelijkbare dikkere en sterkere als de andere twee. Dat was niet makkelijk door diameter verschil aan elke kant, maar ik heb het werkend gekregen.
Verder begonnen aan de verlichting te installeren. Dat is deels af.
En de standaard single stage foams voldeden niet in de Proline banden, veel te zacht. Helaas is er geen betere foam verkrijgbaar voor deze bandmaat, maar na lang zoeken en vergelijken toch iets gevonden. Zojuist deze gemonteerd, zijn Crazy Crawler LaserFoam 2.2 R136x50 Heavy Duty (2 Stück) Part CYC037 geworden. Hiermee is de platte banden look weg, deze foams voldoen beter voor het gewicht van deze auto.
Nu de verlichting verder aansluiten, bedrading wegwerken en body weer op het chassis monteren. Bijrijder monteren, wat laatste scale details. En ik heb een motor voor in de motorruimte 3D geprint en ben begonnen die te verven. Einde build is in zicht.
Cesco's FMS 1/6 Suzuki Jimny LJ10
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13- Gegeven waarderingen: 925 keren
- Ontvangen waarderingen: 1082 keren
Re: Cesco's FMS 1/6 Suzuki Jimny LJ10
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 396 keren
- Ontvangen waarderingen: 103 keren
En hoe ver ben je Cesco?
Ga je nog spannende dingen met de verlichting doen of staan ze continue aan? (zo ja, hoe doe je dat dan?)
Ga je nog spannende dingen met de verlichting doen of staan ze continue aan? (zo ja, hoe doe je dat dan?)
Crawlers:
Boulder-Cart ..................................................SCX6....................JLU Wrangler
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
MJ the MicroJeep.................SCX30..............JLU Wrangler
Bluey the Bronco.......................SCX30................Bronco
Non Crawlers:
Traxxas Slash................................................2WD.............................BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Boulder-Cart ..................................................SCX6....................JLU Wrangler
Non Crawlers:
Traxxas Slash................................................2WD.............................BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
- Marcdegoede
- Member
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik ben wel benieuwd naar die verlichtingsset die je wil gebruiken. Ik heb iets gezien op alie,maar die kosten wel wat. Mijn verstralers op mijn Honda motor kosten zelfs minder.
Ik denk zelf van een gewone vaste verlichting te gebruiken.
Ik denk zelf van een gewone vaste verlichting te gebruiken.
Grtjs.
Marc
Marc
- Cesco
- Donateur
x 1
Deze build staat even in de wachtrij. Had een tussendoor build die ik hier nog moet plaatsen. Ben nu mijn MST CFX Pajero build aan het afronden. Dan is deze weer aan de beurt.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
Deze heeft heel lang op de plank gestaan, wachtend in de lange rij van lopende projecten/builds.
Dit jaar heb ik mij voorgenomen om niet aan meerdere RC auto's tegelijk te werken, maar build voor build volledig af te maken.
En dat gaat aardig. Soms zijn het reparaties, soms upgrades, soms afbouwen van een gedeeld gebouwde build.
Maar build voor build ben ik aan het afbouwen of weer 100% aan het maken. 6e maand in 2026 en afgelopen week ben ik aan deze weer begonnen. Nummer 6 voor dit jaar die ik ga afbouwen.
Voordeel van wachten is soms dat er meer voor een model te krijgen is. In dit geval zijn er meer 3D print ontwerpen en een aantal ervan heb ik geprint en toegevoegd.
Voor het interieur een paar rubber matten (geprint in TPU) voor de voorstoelen en in de kofferbak. Voor de kofferbak was eigenlijk een ontwerp voor een te 3D printen houten vloer, maar dat vond ik niet passen bij deze auto. Bestand bestond uit twee delen en de "houten" planken heb ik weggelaten, resterend was een bestand dat prima voor een rubberen mat kan doorgaan.
Het klinkt allemaal simpel, maar om de matten te plaatsen / lijmen moest de kofferbak weer leeg en voor de sliders, stoelen en brandblusser er weer uit. Maar het resultaat is er naar.
Ook vond ik verbreders voor de achterste wielkasten, ook die in TPU 3D geprint.
Een file voor kentekenplaten was ook welkom en die zitten na 3D printen nu op de voorbumper en achterop.
Ook vond ik een file met een dubbele jerrycan houder en twee jerrycans. Op de plek waar je normaal een reservewiel monteert. Jerrycans geverfd en geheel met Injora scale riemen afgewerkt.
De jerrycan en houder die ik al had gemonteerd heb ik verwijderd en hier de kentekenplaat gelijmd. De jerrycans vullen mooi de achterkant, zonder het gewicht van een reservewiel. Scale looks en verbeterde prestaties kunnen best samen. Een emmer en een vishengel van AliExpress geven een extra scale detail.
Volgende stap is verlichting verder monteren, bedrading wegwerken, ontvanger erin en alles werkend maken. Dan kan de body weer op het chassis. Voor onder de motorkap heb ik een scale motorblok 3d geprint, ben die aan het verven. Dan de rijders erin en dan kan deze de trails op. Plan is alles in de komende maand af te bouwen. Dan ga ik door naar de volgende build.
Afgelopen jaren ging veel van mijn tijd in organisatie van crawler/scaler evenementen zitten. Nu dat er niet meer is gaat het hard met inhalen van alle achterstallige bouwprojecten.
Dit jaar heb ik mij voorgenomen om niet aan meerdere RC auto's tegelijk te werken, maar build voor build volledig af te maken.
En dat gaat aardig. Soms zijn het reparaties, soms upgrades, soms afbouwen van een gedeeld gebouwde build.
Maar build voor build ben ik aan het afbouwen of weer 100% aan het maken. 6e maand in 2026 en afgelopen week ben ik aan deze weer begonnen. Nummer 6 voor dit jaar die ik ga afbouwen.
Voordeel van wachten is soms dat er meer voor een model te krijgen is. In dit geval zijn er meer 3D print ontwerpen en een aantal ervan heb ik geprint en toegevoegd.
Voor het interieur een paar rubber matten (geprint in TPU) voor de voorstoelen en in de kofferbak. Voor de kofferbak was eigenlijk een ontwerp voor een te 3D printen houten vloer, maar dat vond ik niet passen bij deze auto. Bestand bestond uit twee delen en de "houten" planken heb ik weggelaten, resterend was een bestand dat prima voor een rubberen mat kan doorgaan.
Het klinkt allemaal simpel, maar om de matten te plaatsen / lijmen moest de kofferbak weer leeg en voor de sliders, stoelen en brandblusser er weer uit. Maar het resultaat is er naar.
Ook vond ik verbreders voor de achterste wielkasten, ook die in TPU 3D geprint.
Een file voor kentekenplaten was ook welkom en die zitten na 3D printen nu op de voorbumper en achterop.
Ook vond ik een file met een dubbele jerrycan houder en twee jerrycans. Op de plek waar je normaal een reservewiel monteert. Jerrycans geverfd en geheel met Injora scale riemen afgewerkt.
De jerrycan en houder die ik al had gemonteerd heb ik verwijderd en hier de kentekenplaat gelijmd. De jerrycans vullen mooi de achterkant, zonder het gewicht van een reservewiel. Scale looks en verbeterde prestaties kunnen best samen. Een emmer en een vishengel van AliExpress geven een extra scale detail.
Volgende stap is verlichting verder monteren, bedrading wegwerken, ontvanger erin en alles werkend maken. Dan kan de body weer op het chassis. Voor onder de motorkap heb ik een scale motorblok 3d geprint, ben die aan het verven. Dan de rijders erin en dan kan deze de trails op. Plan is alles in de komende maand af te bouwen. Dan ga ik door naar de volgende build.
Afgelopen jaren ging veel van mijn tijd in organisatie van crawler/scaler evenementen zitten. Nu dat er niet meer is gaat het hard met inhalen van alle achterstallige bouwprojecten.
Laatst gewijzigd door Cesco op 23 jun 2026 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- Cesco
- Donateur
x 1
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 396 keren
- Ontvangen waarderingen: 103 keren
Mooi printwerk Cesco!
TPU matten zijn echt mooi gelukt, maakt 'm weer net n stukje authentieker.
TPU matten zijn echt mooi gelukt, maakt 'm weer net n stukje authentieker.
Crawlers:
Non Crawlers:
Non Crawlers: