Even wat anders dan crawlen, maar niks minder leerzaam! (Hoop ik)
'speed' staat tussen aanhalingstekens omdat het echt geen records zal verbreken en ik geen speedrunner ben.
Ik ben meer een crawler, vandaar mijn activiteit op dit forum.
De Typhon nu:
Momenteel is de typhon nog volledig stock, niks mee gedaan. Wel enkele keren door de loods mee gereden, maar iets te hoog gras buiten is al niet meer leuk. Hoge funfactor heeft t wel, juist omdat t zo makkelijk en leuk rijd voor n zacht prijsje.
De Plannen:
Ik heb een bestelling geplaatst voor de volgende onderdelen:
- ESC: Hobbywing QuicRun WP16BL30
- Motor: Hobbywing QuicRun 2435SL G3 4500KV
- Pinion: 16T ø2mm (Een van Furitek en een van GPM.) Want: de beste raad, is voorraad.
- Motormount: GPM adjustable
- Transmitter: FlySky G7P
- Receiver: FlySky FS-R7P
- En een acculader, accus en n hoop XT60L connectors. Want heb ook alleen nog maar Traxxas en de standaard (kleine) Spectrum laders en accus die bij de mini axials en de groms zitten. Daar komt nu ook verandering in!
Ik zal allereerst de motor en ESC plaatsen (passend maken?) En dan hoop ik dat de stuurservo nog past. Er zijn builds waarbij die namelijk verplaatst moet worden óf de mount moet worden aangepast. Weet nog niet of dat bij mij zo zal zijn, maar "we'll cross that bridge when we get there" zoals ze dat in het Engelands zo mooi zeggen.
Daarna volgt het aansluiten van de FlySky materialen.
De eerste testruns zal ik doen op 2S, maar de electronica is 3S capabel (oeps, moet ik de standaard servo nog controleren? schiet me net te binnen... maar misschien is dat wel volledig irrelevant?) Goed, 3S. Ook dat gaat getest worden wanneer alles naar behoren werkt!
Mijn ervaring:
Is zeer beperkt... Ik heb tot nu toe alleen wat (in mijn ogen) simpele dingen gedaan aan mijn TRX4M met wat plug en play injora spul. En op de TRX4 de lampset en een plug en play speaker. Deze build is weer een stapje verder en allemaal wat minder plug en play.
Ik heb in ieder geval zin om er n hoop van te leren en ik neem jullie hier gewoon gezellig mee in het process!
PS: alle tips en tricks zijn welkom!