We beginnen met een SCX10 die voorzien is van enkele alu upgrades en een servo op het chassis gemonteerd. Oh en een motor en ESC van Tekin.
Hey, post uit Tsjechië! Aan de slag, eerst alle electronica strippen: In de doos van RCModelex zat o.a. een RC4WD Mojave body, die even snel in elkaar geflanst om te passen. Dat de wielbasis te groot was wist ik. Dit schijnt op te lossen te zijn door kortere links van Axial te monteren We moeten van 313mm naar een 287 wielbasis. das dus 26mm korter. Echter door voor en achter 91mm Axial links te gebruiken kom ik uit op 22mm korter. Dus we gaan zelf links maken. Hey, post uit Duitsland! Toch 1 setje Axial links bestelt (de laatste die ze hadden) en die op de vooras gemonteerd, das al 7 mm korter. Achter komen dus zelfbouw links, de materialen komen morgen binnen.
Ook een nieuw setje velgen gekocht, Gmade SR04 1.9″ Steel beadlock wheels (Matt black). Gekozen voor stalen velgen omdat die zwaarder zijn dan aluminimunimium

Het monteren van de bandjes was vrij eenvoudig, ze geven je 2 extra lange boutjes om het geheel eerst in elkaar te draaien, waarna je verder kunt met de wielmoeren. en die zijn op schaal! Hier een mooie closeup van de wielmoeren, je krijgt er 2 reserve bij en een speciaal doppie om ze vast te draaien Ik had de originele Axial velgen verzwaard met lood strips, heel eenvoudig te snijden van een stuk daklood, en die wegen 152gram met band. De Gmade velgen met dezelfde band komt op 212gram, lijkt me zwaar genoeg.
Morgen weer verder, stay tuned!