Tussen alle snelle auto's en de crawlers, miste ik nog iets........een 2 wiel aangedreven 1/10 model.
En wat is er mooier dan teug te keren naar die tijd, waar je moest sparen voor elk onderdeel van je hobby auto.
De keuze is gevallen op de Tamiya Neo Fighter buggy, welke als kit gebruikt maakt van het DT-03 chassis.
Back to the roots.
-
Arrma racer
- Member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Back to the roots.
- Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht (totaal 3):
- Sander (18 okt 2025 12:21) • Mole-NLD (19 okt 2025 11:35) • Patrick (19 okt 2025 17:14)
-
Arrma racer
- Member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Re: Back to the roots.
De opbouw van de auto is vrij realistisch, bestaande uit een "2 delige monocoque" uit ABS. Waar de voor ophanging met schroeven tegen aan zit , de drive train ( motor, bak en ophanging ) word in zijn geheel tegen de monocoque bevestigd.
De kunststof shock towers zijn op voorhand vervangen door carbon exemplaren, de rest van de auto word opgebouwd met "competitie" onderdelen.
Met dit type auto word momenteel nog wereldwijd geraced, in de Tamiya Fighters Cup.
De kunststof shock towers zijn op voorhand vervangen door carbon exemplaren, de rest van de auto word opgebouwd met "competitie" onderdelen.
Met dit type auto word momenteel nog wereldwijd geraced, in de Tamiya Fighters Cup.
- Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht (totaal 3):
- Mole-NLD (19 okt 2025 11:35) • Patrick (19 okt 2025 17:14) • Sander (24 okt 2025 18:36)
- Mole-NLD
- Donateur
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
- Locatie: Nederland
- Gegeven waarderingen: 317 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Re: Back to the roots.
Heel tof Arrma. Lekker "old-skool"
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20- Gegeven waarderingen: 333 keren
- Ontvangen waarderingen: 324 keren
Re: Back to the roots.
Mooi man. Tamiya is voor mij altijd het referentiekader van fijne RC kits.
Op de Speedway in Tilburg hebben ze een Tamiya Cup, en dus ook een groep met gelijkgestemden. Misschien iets voor je.
Op de Speedway in Tilburg hebben ze een Tamiya Cup, en dus ook een groep met gelijkgestemden. Misschien iets voor je.
-
Arrma racer
- Member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Re: Back to the roots.
Nieuwe onderdelen binnen uit Dordmund maakt dat we verder kunnen, voor de standaard kunststof "lagers" waterdichte kogellagers besteld. Dit zakje goed opgeborgen, alleen tot op heden niet meer gevonden. Voor de grijpvoorraad gelijk maar 100stuks 11x4x5 besteld, deze lagers zitten in bijna elke RC.
Originele aluminium dempers V/A gemonteerd, vanuit het diff: outdrive, axle en stub in gehard staal.
4 pole brusless motor met 19 tands pignon (staal ), voor de 80A ESC een plekje gevonden de motor
bekabeling paste net door een opening in de shocktower. Deze servo moet nog vervangen worden door een sneller exemplaar met andere inbouw maten.
Nu word de maximale stuur uit slag niet gehaald, met deze optionele servo saver set kun je het "spoor" per wiel
in een tel afstellen.
4 pole brusless motor met 19 tands pignon (staal ), voor de 80A ESC een plekje gevonden de motor
bekabeling paste net door een opening in de shocktower. Deze servo moet nog vervangen worden door een sneller exemplaar met andere inbouw maten.
Nu word de maximale stuur uit slag niet gehaald, met deze optionele servo saver set kun je het "spoor" per wiel
in een tel afstellen.
- Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
- Sander (24 okt 2025 18:36)
-
Arrma racer
- Member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
- Locatie: Schiedam
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Re: Back to the roots.
Nu een deel van de elektronica er in zit, de body geknipt/gesneden en deze gepast. De eerder gemonteerde servo stak al zichtbaar boven de monocoque uit, uit de voorraad een 25Kg brusless SRT met titanium tandwielen 0.075 sec gepakt. Deze is lager van opbouw en steekt 5 mm minder boven de mount uit ( servo zit ondersteboven gemonteerd). Met uitvulbusjes van 3 mm de stuurinrichting ingebouwd, dit werkt perfect alleen word de stuur uitslag beperkt. De stuurkogels die op de servosaver zitten bleven in monocoque hangen. Stuurinrichting er weer uit en de openingen 6mm naar achter uitgefreesd, alles er weer in en het past. E.a. komt ook doordat de standaard kunststof servo saver veel smaller is dan de gemonteerde aluminium uitvoering.
Tamiya heeft een beetje scaler gehalte (poppetjes e.d.) waar ik niet zo dol op ben, de body ontvet en de raamstickers die normaal aan de buitenkant zitten aan de binnenzijde geplakt. Na het spuiten van de body worden deze verwijderd en heb ik "echte" ramen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten