Zoals bij zoveel fora ook hier het verzoek om me voor te stellen. Oké dan.
Mijn naam hebben jullie al gezien, die is alvast binnen.
68 jaar, 42 jaar getrouwd met (dezelfde) echtgenote.
Samen mochten wij 1 dochter en 3 zoons verwekken. Dat verwekken was niet zo'n probleem; het leverde een behoorlijk aantal 'gezellige' avonden op.
Het op de wereld zetten liet ik aan mijn echtgenote over; die bleek daar anatomisch beter voor te zijn uitgerust dan ik.
Het opvoeden daarna hebben we samen gedaan, dat dan weer wel.
Uiteindelijk zijn ze, eenmaal volwassen, de deur uitgegaan en leiden nu hun eigen, drukke leven.
Ik ben, zoals dat zo fraai heet, 'ambteloos burger' oftewel pensionado en probeer uit alle macht het ABP failliet te maken door zo lang als mogelijk van m'n pensioen te gaan genieten.
Mijn modelbouwverleden begon in 1967 met 1:72 plastic vliegtuigjes van Airfix. Voor 1,95 gulden plakte je met Velpon en het aardappelschilmesje van moeders een vliegtuigje in elkaar.
Later, toen ik bij de Landmacht werkte, werden dat tanks en pantservoertuigen. 1:35 van Tamiya.
En op een gegeven moment werden het RC schepen. In 1987 werd ik lid van Scheepsmodelbouwvereninging 'VaarGroep Flevoland' (VGF) en was ik vrijwel elke woensdagavond en zaterdagmiddag aan de vijver in Biddinghuizen te vinden.
In 2008 verhuisden wij en om elke woensdag en zaterdag 100 km heen en 100 km terug naar Biddinghuizen te rijden vond ik iets te gek, dus bedankte ik als lid.
Vorig jaar kwamen wij weer in de buurt van Biddinghuizen te wonen en werd ik weer lid van 'm'n ouwe cluppie' VGF om lekker te varen.
Maar ondertussen werd er bij VGF ook met voertuigen gereden en een crawlerparcours werd aangelegd.
Dat vond ik ook wel aardig, dus een paar maanden geleden heb ik de Hobbyplus 8 x 8 Terranaut aangeschaft. En met dat ding kan ik ondertussen aardig uit de voeten.
Waarom de Terranaut? Nou, het ding is redelijk goedkoop (nét geen 300 euro) en ik wilde eerst zeker weten of 'crawlen' wel iets voor me was. Nou, dat bleek zo te zijn; ik vind het leuk om beheerst over allerlei obstakels te kunnen rijden.
Dus loop ik te denken om een volgende crawler aan te schaffen. Geen 1:18, zoals de Terranaut, maar iets groters: 1:12 of 1:10. Wel een truck; een 6 x 6 van CrossRC met een MAN-opbouw lijkt me wel wat. Maar eerst maar even oriënteren... Daarvoor ben ik hier lid geworden.
Mijn Terranaut op het Crawlerparcours bij VGF: