Ook is het zo dat ik voor de lopende projecten zit te wachten op onderdelen .
Daarom heb ik besloten dat nu mijn werkplaats klaar is er eerst wat gedaan moet worden aan de staat van onderhoud of in ieder geval even inspecteren .
Eerste aan de beurt is de Kraz-6443 chemie tanker .
Het bleek zaterdag dat de middelste as er wel heel wiebelig onder hing dus ....:

En inderdaad een gebroken Y-link :

Dus eerst maar aan het slopen :

Nieuwe Y-link gemonteerd :

En ook gelijk de krimpkous van de aandrijfassen vernieuwd :
(tip : ik gebruik de krimpkous zodat het pennetje er nooit uit kan vallen en je dus geen loctide nodig hebt)

Nog even oppoetsen :

En klaar is de Gäda :

------------------------------
Volgende patient .
------------------------------
The Duke heeft gisteren weer zijn goede kant laten zien maar heeft ook de nodige aandacht nodig .
Zo heb ik al een tijd het probleem dat de wielen los lopen , kwestie van wielmoeren vernieuwen maar ja dat moet je dat wel doen . Dus bij deze aan de slag .

Ook gelijk het zand van Groenlo , Kootwijk , Havelte ...............verwijderen .

Dan zie je ook dat het voorspatbord toch wel wat heeft meegemaakt :

Eerst maar ff lijmen :

En even bij schilderen :

en een beetje poeder er over :

Even laten inspecteren door Joe :

Dan de wielen er weer aan met de nieuwe moeren (bling , bling) :

De andere kant ook even controleren en schoonmaken :

Even langs de inspectie :

En klaar :

Valt mee :

Het enigste probleempje wat ik nog ontdekte was dat de inlays van de banden op zijn en dus vernieuwd moeten worden , dus daar nu eerst naar op zoek .
-----------------------
Volgende patient
-----------------------
De General Lee heeft al een tijdje problemen met de tandwielen dus ook maar even open gegooid :

En inderdaad hij heeft er geen schuld aan :

Dit was een simpele dus in elkaar schroeven en klaar :

-----------------------
Volgende patient
-----------------------
Ik kwam op de plank dit tegen :

Dus ben ik opzoek gegaan naar een slachtoffer om dit Dr. Frankenstein experiment te onder gaan .
Ha Ha gevonden :

Eerst maar even plek gemaakt voor een Lipo , er is geen plek voor een 3S maar 2S lijkt mij eerst voldoende :

Motor er in :

Regelaar er in :

En klaar :

Tijdens de proefrit hier op straat was hij snel genoeg , ik durfde niet voluit ivm de stoepranden maar zag er veel belovend uit .
Word vervolgd !!